Oj, vad länge sen det vara jag skrev något på den här bloggen nu. Varför vet jag inte. Har väl med trötthet över höst och vinter att göra, och att jag successivt blivit tömd på ljus till den grad att glöden i bloggpennan falnade och försvann. Men jag ska återuppta den. Det har jag bestämt. Sann kärlek rostar inte och min passion för ekologisk hudvård och naturlig hudvård har inte förändrats. Den är densamma. Och medan jag uppenbarligen inte skrivit något här, så har jag hunnit testa massor av hudvårdsprodukter.

Ekologisk hudvård ska rädda pandorna:)

Ekologisk hudvård är, som jag noterade i mitt förra inlägg, verkligen i ropet. Det känns som att hela nischen står inför en kommande kommersiell explosion. Det verkar som att många är nyfikna och vill veta mer. Och jag välkomnar det helhjärtat. Ju fler som får kunskap om ekologisk hudvård, ju bättre är det enligt min mening. Det finns inget som helst syfte med att nischen ska vara till för friluftshajkare och new – wave botaniker. Nej, för f-ck sake: låt ekologisk hudvård spridas till ENVAR och låt det komma en förståelse att du ska välja denna typ av hudvård mindre för att rädda pandorna i djungeln och mer för att det är en typ av hudvård som KOMMER GÖRA DIG SNYGGARE. Det är åtminstone min filosofi. Och det är nog bara när denna filosofi når ut till den breda massan, som vi kommer rädda pandorna. Paradoxalt, eller hur?